T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
VAN / EDREMİT - Edremit Bilim ve Sanat Merkezi

DR.İBRAHİM BENEK - FEN BİLİMLERİ DANIŞMANI

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünden 2007 yılında mezun oldu. Aynı üniversitenin Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde yüksek lisans öğrenimini 2012 yılında tamamlamıştır. Doktora öğrenimini ise 2020 yılında İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’da tamamlamıştır. 2009 yılında başladığı akademik çalışmalarına halen Van Edremit Bilim Sanat Merkezi’nde Fen Bilgisi öğretmeni olarak devam etmektedir. Çalışma alanları olan etkili fen öğretiminin temel bileşenleri, STEM eğitimi, sosyobilimsel konular, işbirlikli öğrenme, istasyonlarda öğrenme tekniği, kavram öğretim teknikleri ilgili ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır. Benek, araştırmayı seven, yeni bilgiler öğrenmekten zevk alan ve sürekli kendisini yenileyen bir kişiliğe sahiptir.

 

 

YAYINLAR

Yüksek Lisans Tezi: İstasyonlarda Öğrenme Tekniğinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarılarına Etkisi

 

 

Doktora Tezi: Sosyobilimsel STEM Etkinliklerinin Öğrencilerin Tutumlarına ve 21. Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi

 

 

Uluslararası Makaleler

1-      Benek, I., & Bezir Akcay, B. (2019). A New Cooperative Learning Technique: Question Jury. International Journal of Research in Education and Science, 5(2), 681-708.

2-      Benek, I., & Akcay, B. (2019). Development of STEM Attitude Scale for Secondary School Students: Validity and Reliability Study. International Journal of Education in Mathematics Science and Technology, 7(1), 32-52.

3-      Benek, İ., & Kocakaya, S. (2019). The Effect of Station Technique Used in Science and Technology Class on Students´ Achievement and Retention. İlköğretim Online, 18(1).

4-      Akcay, B., Gelen, B., Tiryaki, A., & Benek, I. (2018). An analysis of scale adaptation studies in science education: Meta-synthesis study. Journal of Education In Science Environment and Health, 4(2), 227-245.

 

 

Ulusal Makaleler

1-      Gelen, B., Akçay, B., Tiryaki, A., & Benek, İ. (2019). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik (FeTeMM)’e Yönelik Özyeterlik Ölçeği: Türkçe’ye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(1), 88-107.

2-      Benek, İ., & Akçay, B. (2018). Hayal Dünyamda STEM! Öğrencilerin STEM Alanında Yaptıkları Çizimlerin İncelenmesi. Journal of STEAM Education, 1(2), 79-107.

3-      Benek, İ., & Kocakaya, S. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğine yönelik öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 8-18.

 

Kitap Bölümü

1-      Benek, I., & Akcay, B. (2021). Effects of COVID-19 pandemic on metacognitions, emotions and individual characteristics of candidate teachers preparing for a national exam in Turkey. In S. Jackowicz & I. Sahin (Eds.), Online Education during the COVID-19 Pandemic: Issues, Benefits, Challenges, and Strategies (pp. 205–244). ISTES Organization.

2-      Benek, İ. & Akçay, B. (2021). STEM’in Doğası. Eğitimcinin STEM Öğrenme Yolculuğu (Edt: Hasret Nuhoğlu). Ankara: Pegem Akademi.  

3-      Benek, İ. & Akçay, B. (2019). Etkili Bir Fen Öğretiminin Temel Bileşenleri. Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları (Edt: Behiye Akçay). Ankara: Nobel Yayınları.

4-      Benek, İ & Kocakaya, S. (2017). İstasyonlarda Öğrenme Tekniği. Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları(Edt: Behiye Akçay). Ankara: Pegem Akademi.

 

Kongre, Sempozyum, Paneller

1-      Benek, İ & Akçay, B. (2020). Türkiye’nin Kırsal Bir Bölgesindeki Yedinci Sınıf Öğrencilerinin 4006-TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı Kapsamında Yer Alan “Araştırma Projeleri”ne Yönelik Bakış Açıları. International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi (E-Kongre-Çevirimiçi), 16-19 Eylül 2020, Diyarbakır, Türkiye.

2-      Benek, İ & Açıkalın, F. S. (2020). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Zihin Haritası Geliştirmesine Yönelik Fenomenolojik Bir Çalışma. International Pegem Conference on Education/Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi (E-Kongre-Çevirimiçi), 16-19 Eylül 2020, Diyarbakır, Türkiye.

3-      Benek, İ. & Akçay, B. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyobilimsel STEM Tasarımı Geliştirmeleri ve Geliştirdikleri Tasarıma Yönelik Algılarının İncelenmesi, VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19-22 June 2019, Ankara-Turkey.

4-      Benek, İ. & Akçay, B. (2018). Ortaokul Öğrencilerine Yönelik STEM Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 11-13 Ekim 2018, Kars-Türkiye.

5-      Benek, İ. & Akçay, B. (2017). A New Cooperative Learning Technique: Question Jury. İnternational Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (İCEMST), 18-21 May 2017, Aydın, Turkey.

6-      Benek, İ & Kocakaya, S. (2016). İstasyon Tekniği’nin Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarılarına Etkisi. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 28–30 Eylül 2016, Trabzon-Türkiye.

7-      Benek, İ & Kocakaya, S. (2012). İstasyonlarda Öğrenme Tekniğine Yönelik Öğrenci Görüşleri. 3rd international conference on new trends in education and their implications, 26- 28 April, 2012. Antalya-Turkey.

 

Projeler

1-TUBİTAK 4006 Proje Koordinatörü: 2016-2017 Dönemi Bilim Fuarları Destekleme Programı

2-TUBİTAK 4004 Doğa ve Bilim Okulları Destekleme Programı Proje Eğitmeni: 6-11 Eylül 2021 121B920 Numaralı “Kızlar STEAM İle Kariyerlerini Planlıyor 2”

Atölyeler

STEM & Makers fest/expo Türkiye 2016 & 2. STEM Öğretmenler Konferansı Maker Atölyesi: Ankara

 

Hakemlik

-Journal of STEAM Education (2019-2020)

-YYÜ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (2020)

 

Yabancı Dil: İngilizce (YÖKDİL: 82,5)

 

Atıflar: 94       h-endeks: 5    i10-endeksi2: